Det bara snurrar i skallen, men på ett positivt sätt :)

Hela dagen igår läste jag om kondition, blodomloppet, hjärtat och lungorna. Till slut snurrade alla begrepp bara runt i skallen. Som tur är så känns det som att det mesta faller på plats nu. Det blev ingen träning igår, om man inte bortser från hjärnträning dårå ;). Lårmusklerna var ganska så stumma efter medeljoggen (läs tidigare inlägg) och kroppen signalerade tydligt att den ville vila.
Idag blev det dock en liten runda. Hade tänkt mig jogga lätt 30 minuter men när jag kom ut kom jag på att jag glömt min klocka så jag bestämde mig för att istället bara jogga på och försöka fokusera på teknik och andning. Jag räknade steg, kände in tempot och anpassade andningen därefter. Lååånga, djupa andetag med magen. Efter några minuter hade jag hittat flytet. Jag valde dessutom en helt annan väg idag. Sprang åt helt andra hållet faktiskt, på "outforskad" mark. Tänkte att jag kunde ju passa på att reka lite i området. Ju fler rundor och småvägar och sträckor jag känner till desto enklare blir det för mig sen att bygga ihop ett bra löppass. Jag letade mig ner til sjön och hittade en stig som gick längs med strandkanten. Vilken underbar löpstig! Tänk i sommar när solen skiner och vattnet glittrar! Jag hittade även en backe som kan vara perfekt att köra backträning i början. Inte för brant och inte för lång. Många bra rksträckor där man kan köra lite intervallträning och en fotbollsplan man använda sig av om man skulle vilja köra intervaller där istället.Inte så mkt trafik heller vilket jag tycker är bra. Då slipper man tänka på att akta sig för bilar och istället koncentrera sig på träningen. Det blev en runda på ca 50 minuter. Vet inte exakt hur långt jag sprang men det det var en underbar tur! Stretchade utanför porten innan jag gick in.
Jag e lite sugen på att köra ett Corepass i Norrtälje imorgon kväll men lite mer löpning skulle inte heller skada.
Detta tål att tänkas på!!

Men nu, middag och godis! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0