Fotbesvär....neeeeej!!

Hemkommen igen efter utbildningen i Rotterdam känner jag mig utvilad och klar att börja träna igen. I torsdags morse hoppade jag ur äsngen och körde lite egen minicore träning framför tv´n på hotellrummet innan jag hoppade i duschen. Det blev vääääldigt mkt stillasittande torsdag och fredag, lååånga lektioner (europeer fattar inte värdet av femminutersraster varje timme!!) och luncher som knappast är nyttiga ur näringssynpunkt (kokerskan i kantinan på vårt Europa kontor tycker att friterad Holländsk mat är det enda rätta, annars får du tugga på en torr sallad) så skrek hela in kropp efter någon form av fysisk aktivitet. Tack och lov promenerade vi tre långa sträckor i torsdags kväll så jag somnade gott framför TV´n :)
Lite kul var det dock att höra hur folk förfasade sig över hur mkt mat jag åt, och att jag åt nästan hela tiden :) Men jag är ju hungrig hela tiden! Dessutom tänker jag ju lite på vad jag stoppar i mig också. Mkt frukt och vatten funkar alldeles utmärkt på lektionerna :) Passade på att bara beställa fisk och skaldjursrätter när vi var ute och åt.

Dessutom kunde jag utnyttja flygtiden ner och upp till att plugga, plugga, plugga! Det gick alldeles utmärkt att koncentrera sig och jag fick en hel del gjort. Kändes riktigt bra när vi landade :)

Så igår bestämde jag mig för att ge mig ut på en ny löparrunda. Nya skor, soligt väder och nya krafter. Allting pekade åt rätt håll! Ägnade dock förmiddagen till att städa och tvätta först och sen jobb i repan en timme. Direkt efter stängning gav jag mig av. Jag var redan påklädd och färdig så jag startade direkt rån Friskis och sprang min nya runda ner mot sjön. Hela tiden hade jag mitt nya pass i åtanke, registrerade terrängen och planerade olika moment, backträning, fartlekar, intervaller mm. Jag prövade själv att köra lätt backträning upp och ner fem ggr och bestämde mig för att detta perfekta ställe blir min framtida träningsplats. Sen vidare ut i bostadsområdet. Benen kändes dock lite trötta och nu började höger fot värka....igen. Men va fan! Tredje paret skor och samma jävla värk återkommer. Nånting är galet! Jag joggade på i lugn takt men värken molade på. Ok, jag sprang på asfalt, inte bra men jag tror faktiskt att den största orsaken är mitt sneda bäcken. Hela högersidan är ju snedvriden, ben, knä, fot. Det syns ju ganska tydligt!!
Har bokat tid hos naprapaten/kiropraktorn imorgonbitt och jag hoppas nu att han kan hjälpa mig. Nu är det bara två veckor kvar till Steg 2 kursen och jag måste klara av att springa/gå tre pass/dag i fyra dagar. Jag gör vadsomhelst, bara jag slipper värken under foten....... :(
Vill bara tillägga att jag inte känner av denna värk vid andra former av fysisk träning, enbart vid distanslöpning.

Idag ska jag pröva ett nytt pass (om jag hinner) men klockan 15,00 gäller det. Provet. Håll tummarna!
Jag är skitnervös, men det kanske bara är bra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0