Ibland går det inte alls

Jag vet inte vad som hände. För lite vatten? För mkt kaffe? För lite sömn? För lite vila? I måndags mådde jag absolut toppen och träningen gick som en dans. Igår.....botten. Kände inte av tröttheten så mkt på dagen men på eftermiddagen stelnade käkarna till och jag kände mig väldigt rastlös i kroppen. Försökte vila på bussen hem, lyssna på klassiskt och somnade faktiskt en liten stund. Väl hemma bytte jag om och knatade ner till Friskis. Kände mig inte trött men dock stressad pga en del saker som hänt under dagen. Första halvan av spinningpasset gick som en dans. Andningen funkade, benen var med hela vägen och positionerna funkade bra. Men sen plötsligt.....en klump i magen, ville inte dricka. Mådde illa, blev trött i kroppen. Lättade av motståndet och trampade i min egen takt. Funderade på att kliva av men fortsatte ändå, lite lugnare än de andra bara. Jag cyklade till slut i mål men klev sen av cykeln med darrande ben. Jag var totalt slut fysiskt. Insåg att jag antingen a) har en förkylning i kroppen, b) borde ha vilat istället eller c) inte fått i mig tillräckligt med vatten och mat under dagen.

Stod kvar en stund och pratade med folk innan jag långsamt drog mig hemåt. Lastade in lite blodpudding med lingonsylt och apelsinjuice och avslutade med en morot. Sen direkt i säng för att vila.
Idag är en total och fulllkomlig vilodag. Imorgon börjar ledarutbildningen och jag vill för allt i världen inte sabba konditionen och orken inför denna så nu blir det lätta promenader och fötterna på bordet ikväll :)

Detta blir troligtvis mitt sista inlägg innan jag åker. En full rapport om utbildningen kommer på söndag kväll tidigast.

Tjohopp!

Kommentarer
Postat av: MarathonMia

You go girrrl! Det krävs lite dalar för att nå sina toppar. Det som rör sig i huvudet på dagen påverkar benen på kvällen! /Erfaren.

Du är ung. Du är stark. Du orkar!

2008-04-02 @ 21:44:50
URL: http://marathonmia.blogspot.com/
Postat av: Annsan

Lycka till på ledarutbildningen! Om du bara hade passen lite närmare mig skulle till och med jag tänka mig att röra på allt mitt fläsk ;o)

2008-04-06 @ 14:12:12
Postat av: Mayumi

Annsan: Men kom upp i sommar vettja! Tanken är att om allt går bra och jag blir diplomerad så ska jag börja med mina pass i sommar efter utejympan :) Tänkte köra antingen start eller baspass (troligen bas) så det blir många pauser och en del promenerande också. :)

MarathonMia: I know, det märks så tydligt när man inte mår bra mentalt. Svårt med fokuseringen....

2008-04-11 @ 18:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0