Tralalalala

Jympan gick som en dans idag. Så himla skönt att bara släppa allt på skrivbordet och promenera i solskenet ner till träningslokalen. Jag till och med bjussade mig själv på en stund i bastun efteråt, men säg inget till chefen ;)
Dagens ämne på jobbet var stegräknare. Vi ska delta i Korpens stegtävling och i torsdags kom våra startpaket. Redan imorse började folk att använda stegräknarna. Kul att se att kämparglöden redan är tänd! Så nu har vi alla traskat runt idag och jämfört antal steg med varandra. Hm, undrar hur många steg man kan skramla ihop på ett megaintensivt spinningpass?.....för det borde väl funka eller? :)
Själv räknade jag ut att man på vägen mellan kontoret och Friskis kan skramla ihop så mkt som dryga tusen steg. Om man då tänker att man minimum bör knata runt 7000 steg/dag för att må bra så kan man ju snabbt räkna ut att sju vändor mellan kontoret och Friskis skulle göra susen! Dessutom är det ju gratis att gå ;)
Nä, självklart vill jag ju att folk ska kliva över tröskeln och träna på lokal också, det är ju så himla KUL!
Men kom gärna på mina utepass i sommar också ;)

Just nu fullkomligt vimlar det av aktiviteter som jag vill delta i. Nästa söndag är det Stora Vandrardagen på Friskis Stockholm och jag är bra sugen på att hänga med på en av de lättare promenaderna. Packa matsäck, på med kängorna och ett glatt humör (jag förutsätter att solen skiner också) och så ger man sig av! Det tål verkligen att funderas på!
Om det inte vore för att jag har en essä och en kommande tenta som hägrar också och det börjar bli ont om tid att plugga.......argh!
Men nog om det, måste fortsätta plugga till provet nu på söndag. Stretch och töj står på tur nu!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

i sommar ska jag visa dihg dans och capoeira och du ska visa mig friskis-träning! DEAL!!! :)

2008-04-14 @ 23:30:04
Postat av: MarathonMia

Klart bruden att det går som en dans! Som du tränar ska det ge resultat!

Capoeira! Åh - det har jag provat en gång, det var grymt roligt!

2008-04-15 @ 13:22:05
URL: http://marathonmia.blogspot.com/
Postat av: Mayumi

Linnea: DEAL!! :)

Mia: Funktionell och varierad träning, banne mig jag grejar det här! :)
Jag får be Linnea komma upp till Stockholm för uppvisning! Vad säger du Linnéa? ;)

2008-04-15 @ 19:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0