Backe upp och backe ner

Min största skräck med löpträningen är backar. Det spelar ingen roll i vilket format den kommer, lång, kort, brant, svagt sluttande....jag HATAR backar. Så därför har jag bestämt mig att bita i det sura äpplet och träna....just det.. backar.
Jag har varit rejält duktig de senaste veckorna och faktiskt fokuserat (eller iaf försökt) på löpträningen. För ett par veckor sedan tog jag en skön runda i Ursvik en fredag e.m efter jobbet, sprang vilse och kom så äntligen ut igen ca 1,5 timme senare. Jag har nötit på slingor hemma och i helgen hittade jag till min glädje ÄNNU en gammal banvall att springa på :)
Kändes som att jag nästan kom halvvägs till Edsbro :) Tufft spår att springa på dock, mkt sand och sten vilket betydde att hela kroppen fick jobba. Jag tog sikte på olika träd och stolpar och sprang sen med ett gammalt mantra ringandes i huvudet; jag KAN, jag VILL, jag SKA. Väl hemma igen mådde jag som en prins :)

Körde ett 35 min medeljympa pass igår på lunchen och hade planerat ett joggtur med backträning igår kväll. Väl hemma hängde regnmolnen tunga på himlen och jag kände mig lite väl skeptiskt till att ge mig ut. Men samtidigt så ville jag ut. Så jag gjorde en kompromiss med mig själv. Uppvärmning på cykel till elljusspåret. Joggade 3 km spåret och körde backträning i tre branta backar på spåret. 40 min träning allt som allt. Kompakt men effektivt :) Och vilken jäkla timing jag hade sen då. Väl hemma ställde jag mig direkt i duschen och när jag kom ut ca 5 min senare så ösregnade det ute.

Det känns lite i låren idag men även i knäna. Känns bra att jag ska köra stavcross ikväll. Blir inte lika påfrestande som jogg :)

Nu är nästa mål att hitta den tredje banvallen. Jag vet att den finns där nånstans...........och att springa den är lika med en halvmara. Måste ju börja nånstans, eller hur? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0