En högre växel

Första veckan avklarad på mitt sk träningsprogram. Backträning o jympa i måndags, crosstraining stav i tisdags, vilodag onsdag, jogg pass torsdag och vilodag fredag.
I lördags morse vaknade jag tidigt och beslutade mig snabbt för att ge mig ut och springa. Klockan var bara 07,30 och inte en kotte var ute. Vädret var grått men lagom tempererat och benen bar. Jag sprang genom bostadsområden och hittade ut på en ny stig i skogen jag inte kände till. Snurrade ett tag i skogen, hittade eljjuspåret och tog mig sedan tillbaka hem. Sköna 50 minuter senare var jag hemma igen, duschade och åkte ner till ICA för att handla frukost.
Under kvällen blev det ytterligare en löptur men bara en kort sådan. Sprang 3 km spåret på tid. Backe upp och backe ner. 5,30/km, helt ok. Cyklade sen hem i ösregn, men jag var nöjd.
Söndag. Sprang ca 5 km, mätte ut sträckor och sprang tills jag kom fram till utsatt punkt. Kändes i benen att jag orkar mer. Men jag ska skynda långtsamt har jag bestämt. Avslutade dock passet med utfall i backe 3 varv.

Ikväll har jag planerat ett joggcross pass för mig själv. Styrka är bra och det behöver jag mer av. Måste bara se till att vara tillbaka hemma till kl. 21,00. Får inte missa Foyles War :)

En ny träningsvecka har inletts och jag hoppas på fler synliga resultat. Milspåret väntar och jag SKA klara av det på hyfsad tid har jag bestämt.

Kommentarer
Postat av: MarathonMia

Duktig tjej!!! Övning ger färdighet - grymt av dig att springa i 5:30-tempo, det går bara man vill och viljan verkar du ha hittat.



Jag blir så glad av dina prestationer!

2008-06-30 @ 15:54:15
URL: http://marathonmia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0