Övning ger färdighet

Kom just in från en helt underbar löptur i solen med Mia. När vi gav oss av från jobbet frågade Mia om vi skulle köra samma runda som förra gången, alltså 7 km. Jag tänkte att, asch, vi får väl se hur långt jag orkar, vi kör! Föga anade jag då att vi skulle komma att springa 9 km. Några andningspauser, skosnörningar och löpsteg senare var vi plötsligt "hemma" igen. Det hjälpte 120% att Mia pratade på hela vägen, höll modet uppe och peppade medan jag trampade på och försökte hitta ett bra flyt och när flytet till slut infann sig så var det andningen som strulade lite men skam den som ger sig.
Behöver jag säga hur nöjd jag kände mig när vi var framme? :)
En lång varm dusch och kroppslotion senare smakade lunchen på World Class restaurangen gudomligt!
Tänk så jävla BRA man kan må!

Nu är det äntligen helg!

Kanske blir det lite styrketräning imorrn och på söndag smäller det igen. 7 km löpning!

Bara 6 dagar kvar till första utbildningsetappen som Friskisledare nu!

Kommentarer
Postat av: MarathonMia

Du var superduktig idag! Det finns maratonpotential i dig :-)

Halvmaran i september?

2008-03-28 @ 18:17:03
URL: http://marathonmia.blogspot.com/
Postat av: Mayumi

*hehe* Vem vet? ;) Mitt mål i år är att springa åtminstonde 1,5 mil men 2 mil vore drömmen :)

Igår fick j ag hem schemat för Steg 2 på jogg kursen :) Upp till 4 pass/dag!! Härligt!!

2008-03-29 @ 14:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0