Och igår.....

......kom febern. 38 grader. En Ipren senare låg jag i soffan och supersvettades. Febern kom tillbaka inatt men jag fick ner den med ännu en Ipren tidigt imorse och har sedan dess inte känt av den. Efter frukosten och floderna av svett tog jag en låååång välbehövd dusch och la mig sen i sängen och halvsov till Star Trek.

Börjar må bättre nu och näsan är inte längre täppt. Hostan har också avtagit och jag känner mig piggare.

Nu SKA jag bli FRISK. Det är mitt enda mål. Och när det är avkalrat så ska jag fokusera mig på mitt pass och diplomeringen.

Under dessa tre dagar som jag varit sängliggande har jag haft en del tid över till att fundera över saker och ting. Detta är tredje gången på ett halvår som jag är hemma sjuk med feber. Inte bra. Så här illa kan jag inte minnas att det nånsin varit. Jag har haft en stressad tillvaro ända sedan i höstas och kulmen kom nu i april. Nu är det dags att tagga ner, fokusera och göra det som jag tycker är kul. Dessutom måste jag lära mig att fokusera på ett fåtal saker och inte ha ett fullspäckat schema vecka efter vecka.

Dessutom var det länge sedan jag satte mig ner och läste en bok, tog en helt vanlig promenad och hälsade på brorsan.

Andra halvan av 2008 blir min utmaning. Att finna harmonin.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tävling! Tävling! Tävling!

kika in hos apapaya.blogg.se
(inte så många deltagare än, STOR chans att vinna)

2008-05-21 @ 18:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0