En intensiv dag

Började dagen med att bli väckt klockan 4 av ena katten som tyckte att det var färdig sovit för natten. Kravlade mig upp ur sängen kl. 6 med stora påsar under ögonen. Väl inne på jobbet hann jag med en kopp kaffe innan jag fick rusa till min naprapattid. Det krävdes inte mkt förklaring angående mitt problem förrän han fattade. Jag fick ställa mig med båda fötterna på en slags platta på golvet. På så vis kunde han mäta obalansen i min höft. Det visade sig att jag stöder ca 31 kg på vänster ben, 34 kg på höger. Det säger typ allt. Fatta att jag får ont i höger fot näst jag springer. När jag låg ner fick jag veta att det skiljde ca 0,5 cm mellan båda ben. hade jag varit otränad och denna skillnad kommit pang bom hade jag gått med ryggskott nu. Tack och lov är jag mer tränad och denna förändring har kommit successivt under en lång period. Han sträckte tillbaka ungefär hälften nu och sen ska jag tillbaka två ggr till innan jag ska vara helt återställd igen. Det var inga problem enligt honom. Dessutom hinner jag fixa det innan jag åker på nästa utbildningskurs vilket lättade mitt oroliga sinne mycket. Så nu får jag inte springa, göra utfall, jympa eller på något annat sätt tungt belasta höften. Snabba promenader typ stavgång och cykling går alldeles utmärkt dock, han tom rekommenderade det vilket också var en enorm lättnad.På köpet så hittade han även en låsning i två revben i ryggen som han löste upp. Nu borde det vara lättare att andas tyckte han. Fatta, jag som haft såna andningsproblem när jag joggat i år......där kanske är en del av förklaringen :) Behöver jag säga att de två knaken i ryggen kändes enormt skönt? En liten muskelspänning i halsen fick också en lösning så jag traskade glad i hågen därifrån. Hela dagen har jag promenerat, rört mig så mkt jag bara kan och försökt undvika tunga lyft och snedvridningar.
Det var en helt underbar kväll helt perfekt för stavgång men jag skulle in och göra mitt teoriprov. Det blev aldrig av igår eftersom det hade försvunnit. Ingen visste vart det hade tagit vägen och ingen kunde hitta det. Imorse dök det upp och nu har jag äntligen fått det gjort. En timme tog det mig. 50 frågor totalt. Jag gick igenom allt tre ggr, funderade lite extra på de kluriga frågorna och sen beslutade jag mig för att lämna in det innan min hjärna började stressa allt för mkt och blanda ihop alla begrepp. Det känns som att jag faktiskt har klarat det. En snabb genomgång och jag kunde konstatera att jag är säker på runt 40 frågor. Det räcker för att jag ska bli godkänd :)

Nu är det sovdags. Imorgon ska jag köra ett baspass spinning igen och onsdag blir det rask promenad på lunchen. Torsdag blir det ingen yoga men däremot ett nytt naprapatbesök. Stavgång på kvällen. Fredag, stavgång :)

På nåt sätt ska jag nog få den här veckan att gå utan det lilla extra, dvs medeljympa, yoga och jogg. Hellre att jag får ett balanserat bäcvken igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0