Motvind och medvind

Tillbaka igen för en uppdatering efter att det varit lite knepigt att ta sig in i bloggen under helgen.

I lördags hade jag en skön vilodag. Jag lät kroppen ta igen sig efter fredagens långpass och ägnade dagen åt att springa upp och ner i trappor istället. Dvs, jag spenderade tiden i tvättstugan.
Såg till att slappa ordentligt på lördagskvällen och jag hade laddat ordentligt med smågodis och vindruvor. Lustigt nog var det vindruvorna som tog slut först. Smågodiset står fortfarande kvar hemma.....i påsen.......

Söndag. Stora pluggdagen. Satt nästan hela dagen och pluggade till Friskisutbildningen. När klockan närmade sig 16 drog jag på löparskorna och gav mig av. Ville springa 6-7 km och jag bestämde mig för att köra passet på flackt underlag. Det blev banvallen rakt ut och sen tillbaka. Medvind i ryggen på vägen ut. Motvind tillbaka :( Gick inte alls bra och jag var tvungen at retirera och gå en lång bit tills jag hamnade i skogen igen där vindarna inte var så starka. Då drog jag igång löpstegen igen och fokuserade både blick och andning. Stegn kändes lätta, andningen flöt på bra och när jag sprang in på parkeringen hemma kändes det som att jag trots allt gjort en bra insats. Ca 6 km totalt blev det. Efter en varm dusch och middag fortsatte jag med pluggandet. Kändes extra inspirerande att kombinera teori med praktik!

Igår måndag blev det ett lunchpass medeljympa på Friskis Kista. Och vilket jäkla bra flyt jag hade. Löpningen har definitivt gett mina ben en ny och explosiv styrka. Jag blev ju knappt trött på jympan!

Ett baspass spinning idag blir det sista innan Ledarutbildningen på torsdag-söndag. Ska vila musklerna och börja utbildningen med nya, starka krafter!!

Jag är verkligen peppad nu!! :)

Kommentarer
Postat av: MarathonMia

Heja heja heja! Spar på krafterna och visa vad du kan på torsdag!

2008-04-02 @ 13:19:14
URL: http://marathonmia.blogspot.com/
Postat av: Mayumi

I will show them thw power of Rimbo!! :)

2008-04-02 @ 14:16:51
Postat av: MarathonMia

The running Power of Rimbo makes Progress!

2008-04-03 @ 14:35:09
URL: http://marathonmia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0