Trött i benen

Eftersom jag skulle jobba igår kväll i Friskisrepan så blev veckans spinningpass inställt. Trist men jag får å andra sidan ledigt nästa måndag istället vilket jag kan utnyttja till att pröva på andra kul träningsformer! :)
För att kompensera det förlorade träningspasset tog jag en joggrunda på lunchen, 45 min. Körde några intervaller, 30-40 (gå/jogga lätt 30 sek/springa snabbt 40 sek). Jag kände att benen var trötta och musklerna ville inte riktigt alls jobba som jag ville. Joggade istället hemåt igen och ägnade mig åt att tänka på andningen, fokusera i uppförsbackar och njuta av våren. Självklart avslutades turen med bastu och en god lunch :)
Stegräknaren visade totalt 13226 steg igår kväll!! Fantastiskt!! Ända tills mobilen pep till och ett sms från Mia informerade mig om att hon gått över 18000 steg!!!. Hm, ok, bara att ta nya tag! Jag kommer igen Mia! 19000 steg är på G!! ;) *hehe*

Idag hade jag planerat att hinna med ett medelpass jympa innan jag åker på utbildning i Rotterdam men jag insåg imorse att det kommer aldrig funka. Jag hinner inte. Fan. Men ok, kroppen får vila idag. Två dagar på hotell utan gym känns inte speciellt kul men jag får göra det bästa av saken. Styrketräning med kroppsvikt. Armhävningar, situps och lite annat. Core är nyckelordet :) På lördag kommer det förhoppningsvis spritta i benen igen så självklart har jag planerat in ett löppass då!

På söndag är det prov. *huva* Börjar känna av dom gamla tentanerverna nu. Ska plugga på planet idag och sen blir det till att läsa på hotellrummet på kvällarna. På lördag ska jag läsa igenom hela boken igen från pärm till pärm och sen MÅSTE allt sitta!!

Träna lugnt!

Kommentarer
Postat av: MarathonMia

Hemligheten ligger ju i att ta med sig stegräknaren på joggingturen :-) Du kommer att ha oförskämt pigga, snabba ben på lördag. Det har jag alltid när jag kommer hem från Rotterdam - tror att det är något i luften där...

2008-04-16 @ 15:04:01
URL: http://marathonmia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0