Like running water.......

Härmed är min tredje blogg invigd. Detta utrymme tänkte jag enbart försök ägna åt min träning. Som en slags träningsdagbok kanske man kan säga. Jag har varit aktiv i Friskis & Svettis sen dryga tre år. Det började med spinning och har med åren breddats till jogg, jympa, ki balans, yoga, gym och stavgång. Som ni säkert förstår älskar jag att pröva nya saker.
Våren är på väg och löpträningen har börjat. Jag har aldrig tyckt om att springa på vintern. Mörkt, kallt och svårt att andas. Men i år är jag tidigt ute. Började nöta några kilometrar för några veckor sedan men det stora genombrottet kom för två veckor sen när jag lyckades ta mig igem 7,2 km peppad av Mia som joggade bredvid.
Banne mig, jag sprang tjejmilen förra året och nötte igenom dryga 1,3 mil hemma så jag vet vad jag har för kapacitet. Det tar bara lite tid att få benen och kroppen att komma ihåg det efter vinterdvalan.

Så i påsk gav jag mig ut själv. Peppad och glad i hågen tog jag mig fram i 7 km, 2 pauser då jag gick en kort sträcka men den största delen sprang jag som sagt. Det tar sig! Andra dagen prövade jag att springa elljusspåret i skogen, klarade den första långa, dryga backen bra. Långsamt men jag kom upp. Vilade benen i nedförsbacken på andra sidan kullen. Det blev totalt ca 5 km. Tredje dagen var total katastrof! Flåset var bedrövligt, benen kändes som två säckar potatis och jag gav helt enkelt upp till slut. "Goggade" mig hemåt.

Vilade mig och slickade mina sår och kom sen tillbaka stärkt och energifull på tisdagen då det blev ett baspass spinning med Mika som ledare. Jag trampade så mkt benen bara orkade. Har haft stora problem med uthålligheten i spinningen det sista året men med lite gymträning så ska nog det snart vara ett minne blott.

Idag blev det en timme Yoga på Friskis Kista. Skön avslappning och asanas som stretchar och tänjer min stela kropp. En välbehövlig stund som stärker.

Nu, hem till en stor och god sallad med keso och skinka. Slapp framför TV´n och peppning inför 7 km jogg imorgon med Mia igen!! Måtte jag inte bli så himla andfådd!

Övning ger färdighet!

Bästa jogg låten som peppar just nu: Fighting spirit-Madonna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0