Backe, backe, backe, backe, backe........

Jag MÅSTE bli bättre på att springa i backar. Just nu är det totalt bedrövligt. Jag pustar och stånkar och kommer med nöd och näppe upp. Vad har hänt med min kämpaglöd? Jag har aldrig varit speciellt förtjust i backar men förra sommaren sprang jag och kämpade mig upp gång på gång. Jag såg fram emot nedförsbacken på andra sidan. Visserligen sprang jag inte snabbt men jag sprang.
I år är den positiva tankegången som bortblåst. Jag orkar inte tänka mig uppför en backe.

Och ändå är det just nu som jag mer än nånsin vill och önskar att jag kunde ta tag i det.

Igår sprang jag i Ursvik med Mia efter jobbet och det gick alldeles utmärkt tills vi kom till dessa förbenade backar.

Men skam den som ger sig. Jag SKA bli bättre. Backträning inplanerat i helgen och på tisdag blir det Ursvik igen.

Om bara nu rosslet i halsen ville ge med sig och ge mig en chans.

Vilodag idag!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

jag har en runda här i skogen som har två pissjobbiga backar. bara sprungit en gång, men jag orkade hela rundan utan avbrott, tog 25 minuter. kanske en peace of cake för dig men du borde komma och testa!

2008-05-17 @ 01:00:21
Postat av: Mayumi

Självklart! Du får visa mig när vi kommer ner och hälsar på er!! :)

2008-05-20 @ 10:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0